Poduzetnicima-početnicima Peranić, Gržinčić i Tokić savjetovali: Radite ono što volite i s onima s kojima “kliknete”

 

“Poduzetničke ćakule” Grada Opatije i opatijskog startupa Hubbazia doživjele su još jedno izdanje s ekskluzivnim gostima koji su okupljenima podijelili svoja znanja i iskustva o tome kako se kao budući ili mladi poduzetnik postaviti prema izazovima na putu, s naglaskom na digitalnoj sferi.

 

Zvonimir Peranić, kreativac bogatog iskustva u različitim segmentima djelovanja, sinoć je u Opatiju stigao kao novopečeni, ali izuzetno uspješan kreator sadržaja na društvenim mrežama s milijunskim pregledima svoje dramaturške ideje Opatija.Ti i bacanja crvenog tepiha pred prolaznike. Govorio je sa stajališta osobe koja nije odrasla na društvenim mrežama, već koja ih je, prepuštajući se vlastitim poduzetničkim inspiracijama u aktualnim životnim trenucima, otkrila nedavno kao sjajan alat. Za njega su počeci, pa i poduzetnički, dio njegovog vlastitog integriteta i osobnosti:

 

Osim razmišljanja o poduzetničkoj ideji, najvažnije je poduzimanje jer tek ono vodi i do aktualizacije. Tijekom života poigravao sam se s mnogim idejama, kako u kazalištu, tako i u ostalim djelovanjima. Ne opterećujem se time što drugi oko mene misle. Ne imati očekivanja često može uroditi upravo onime što očekujemo kada imamo očekivanja, a ne ostvari se. U odabiru svojih projekata povodim se za time da mi bude zabavno i da uživam u onome što radim, ako toga nema onda – ništa. Kao poduzetnik nisam opterećen cijenama, radim od slučaja do slučaja i to je moj način. Svakom početniku savjetovao bih da se pripremi na put izlaženja iz zone komfora i da u sve što radi doda pozitivnog ludila. Pritom je važno na poduzetničke okolnosti gledati uvijek kao na polja različitih mogućnosti.

 

Zanimljivost – Zvonimir Peranić: Kada je shvatio da u Rijeci nema kazališta u kojem bi radio kako je on to zamislio –

Peranić je naprosto otvorio svoje kazalište (Teatar Rubikon) i u njemu postavljao uspješne predstave koje su zbog spomenute doze pozitivnog ludila bile jako dobro posjećene. Tako je jedna od uspješnijih i izvođenijih predstava bila i ona u kojoj je publika sama birala ležati u ljesovima, zavezana u košulje.

 

Jedan od najpoznatijih hrvatskih Tik – Tokera, 22- dvogodišnji Ivan Tokić je, pak, poduzetnik sasvim drugačijeg profila, kao pripadnik “Z generacije” odrastao je uz društvene mreže koje je počeo koristiti s 13 godina, ali na način dovoljno konstruktivan da je danas uspješan i kao kreator Tik – tok sadržaja za velike klijente poput Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, ali i kao ozbiljan biznismen o čemu svjedoči njegov zavidan portfolio:

 

-Prekretnica od rekreativnog ka ozbiljnom stvaranju sadržaja bio je neplanirani ulazak u projekt JoomBoos kada sam imao 15 godina. Poslužila me sreća jer sam jedan svoj video sasvim slučajno pokazao osobi za koju nisam u tom trenutku znao da je odgovorna za odabir kandidata. Prošao sam momentalno,  a onda je moja priča krenula samo od sebe. Puno su mi pomogle edukacije iz poduzetništva u prvim godinama, a zatim i studij Marketinga. Za influencera smatram najvažnijim ostati s nogama na podu ako se dogodi uspjeh jer klijenti kad – tad prepoznaju one koji im nude “samo” broj pratitelja i lajkova. Publici treba nuditi zabavu, ali i edukaciju, odnosno kvalitetu koja kad-tad ispliva, a jako je važan i engagement. Sve to u paketu smatram dobrim pokazateljima kvalitetnog rada. Kreativnost crpim iz svakodnevnog života, a klijenta ću odbiti ili zbog prirode sadržaja koji se ne uklapa u moje postulate ili naprosto zbog toga što mi projekt nije legao.

 

Zanimljivost – Ivan Tokić

Posao s MUP-om RH nije dobio preko rodjačke veze ili na javnom natječaju, već je Tik – tok on sam donio u jednu policijsku postaju, doslovno na šalter za informiranje i zaprimanje prijava građana. Naoko pucanj u prazno na koji bi se mnogi nasmijali, Tokiću je ipak otvorio vrata MUP-a i danas broji već treću godinu uspješne suradnje i popularizacije pozitivnih vrijednosti u zajednici.

 

Za hrvatskog redatelja, fotografa i grafičkog dizajnera, Filipa Gržinčića, poduzetništvo još jedna član obitelji. Naime, nakon što je ostavio siguran posao i krenuo putem fotografije za vjenčanja, Filipu su se počele otvarati i veće prilike što je potaknulo proboj njega i njegove supruge Slađane, kako u “analognim”, tako i u digitalnim sferama. U 3 godine izrežirati gotovo 80 glazbenih spotova nije mala stvar:

 

Supruga i ja odlično funkcioniramo kao tandem, a Slađana je i moja najveća podrška. Kada sam dao otkaz na sigurnom poslu da bih fotografirao po vjenčanjima, svi su mi govorili da sam lud. Svi osim nje koja je stala iza mene. Danas radimo zajedno i postavljamo primjer svojoj djeci koja su nam redovita pratnja na terenima. Vjerujem da će nam kroz koju godinu, kada malo odrastu, i oni pomagati. Ne doživljavam se poduzetnikom, a krize u poslu doživljavam više kao stres kroz rokove ili zadatke. Konkurenciju ne doživljavam na takav način, prije bih se izrazio da je to krug ljudi kojem pripadam i u kojem si međusobno pomažemo, posuđujemo opremu i tome slično. Također, jedan sam od onih koji vjeruju da pokretanje vlastitog posla ne smije biti motivirano samo željom za novcem.

 

Zanimljivost Filip Gržinčić:

 

Na snimanju jednog spota pao je u kanal pun ulja na Trsatu gdje je u poznatim, mračnim bunkerima trebao snimati. Imao je sreće, kaže, jer se jedva uspio izvući, no da je kojim slučajem krivo pao i udario glavom pitanje je što bi bilo jer u tom je trenutku bio sam, a prvi ljudi počeli su stizati tek pola sata kasnije.

 

Panelisti su se sinoć osvrnuli i na korištenje AI-a u kreativnim zanimanjima, a opći zaključak bio je manje – više sličan za sve koji se žele upustiti u poduzetništvo: treba biti hrabar, izlaziti iz zone udobnosti, ali birati i suradnike prema vlastitom feelingu i vibri, kliku koji se dogodi. Tada posao postaje užitak.

 

Iako je prethodno bio najavljen, naš poznati modni dizajner Juraj Zigman ispričao se zbog nedolaska uslijed izvanredne situacije te je najavio dolazak na naredni panel.