TEMA „TRENDOVI PRIVATNIH IZNAJMLJIVAČA U TURIZMU“ PANELISTE JE UJEDINILA U JEDNOME – OPATIJA ZASLUŽUJE BOLJE GOSTE!

 

Na posljednjim Poduzetničkim Ćakulama Grada Opatije i Centra za inovacije u turizmu Hubbazia prije ljetne pauze, sinoć su se sudionici složili u jednome – Opatija ima potencijala privući goste veće platežne moći.

 

Stručnjaci iz pojedinih segmenata: Mirko Bulić, predsjednik Udruge iznajmljivača privatnog smještaja Opatija, Stjepan Brašnić, voditelj Back Officea za Interhome Opatija te Filip Kovačić, privatni iznajmljivač – vlasnik luksuznog resorta Opatija Hills u Bregima i luksuzne vile za smještaj gostiju u Iki, u vrlo živoj raspravi s publikom razmjenjivali su svoja mišljenja na temu – kako Opatija s Liburnijom može postići bolji skor u privlačenju turista kakve priželjkujemo te koja je u tome točno uloga privatnih iznajmljivača.

 

Za Bulića noviji kapaciteti od 4 ili 5 zvjezdica već pokazuju da Opatija ide tim smjerom jer je u posljednjih 15-ak godina broj ležajeva naglo porastao, s nekadašnjih 1700, danas Opatija broji oko 7 000 ležajeva:

„2017 – 2018. Opatija je dosegnula vrhunac turističke popunjenosti prije nego li je ona ponovno pala zbog epidemije koronavirusom. Sada se ponovno događa jedan rast u smještajnim jedinicama, što je dobro jer iznajmljivanje turističkog smještaja, osim svoje pozitivne uloge u turizmu ima i benefite za iznajmljivače u smislu obiteljske tradicije i financijske sigurnosti.“, kazao je Bulić.

 

Industrija doživljaja, ulaganja u postojeće smještajne kapacitete i – manje skromnosti

Stjepan Brašnić, predstavnik posrednika – švicarskog turoperatora Interhome, također smatra da prostora za poboljšanje itekako ima, no on ga vidi u kompletiranju i nadogradnji pratećih usluga i sadržaja: „Istina je, došlo je do broja porasta kapaciteta i kreveta, međutim, Opatija je kod toga ograničena jer se u Opatiji prednost davala hotelskom, odnosno kvalitetnijem smještaju, dok su druge destinacije divljale – Opatija je to držala pod kontrolom. Sveukupno gledano, Interhome kao veći subjekt na tržištu ima dobar pregled nad situacijom i o tome mogu kazati da Opatija ima šaroliku ponudu, za svakog se može naći nešto. Mi danas još uvijek gledamo razvoj tržišta isključivo kroz broj noćenja i smještajnih jedinica, dok istovremeno mnoge razvijene destinacije s kojima bismo se mi voljeli uspoređivati ostvaruju daleko veće prihode kroz popratne usluge i industriju doživljaja. Kod toga, mi još uvijek kaskamo. Ponuditi nešto originalno, dinamično, doživljajno i za pamćenje – kod nas izostaje. Sve preduvjete za daljnji razvoj imamo, samo se trebaju još svi ti elementi posložiti.

 

Za Filipa Kovačića put izvrsnosti za opatijski turizam jest – izvrsnost u samome startu kada se govori o tome kako privatni iznajmljivači mogu pomoći podizanju cijele destinacije: „U posao sam krenuo tako što je trebalo preurediti jednu staru kuću, a za vrijeme studija u Milanu morao sam istraživati luksuzne hotele i dizajnerska ostvarenja te sam shvatio da mi ovdje sami sebe financijski podcjenjujemo, da prema luksuzu imamo poprijeki pogled još kao ostatak bivšeg sistema te najčešće ljudi imaju odbojnost prema tom pojmu iako bi nam svima bilo bolje da imamo više luksuznih gostiju. I tako sam razmišljajući shvatio da s tom starom kućom želim napraviti internacionalnu srednju klasu proizvoda, za hrvatske prilike nešto luksuzniju malu kuću s, prvo, 4 kreveta. Danas radimo već jedanaestu godinu, narasli smo i moja se ideja pokazala dobrom. U međuvremenu, došlo je do porasta broja luksuznih vila i smještajnih kapaciteta što je pomalo promijenilo vizuru – u izgradnju i uređenje su se počeli uključivati stručnjaci za svoj posao, iako i dalje ima primjera u kojima ljudi sami improviziraju. Kad bi cijela destinacija, što više privatnih iznajmljivača koji bi se ujedinili u ideji da urede svoje smještajne kapacitete najbolje što mogu, u suradnji sa strukom, da bude više onih koji ulažu, a manje onih koji iz turizma samo žele izvući novac – vjerujem da bi s vremenom kao destinacija privukli i višu klasu gostiju. Svaki poticaj lokalne jedinice pritom je dobrodošao.“

 

Ovaj je panel potaknuo svu zainteresiranu publiku te je do kraja otvorio mnoge teme od interesa: kako formirati cijenu svoga smještaja samostalno, a kako preko agencija, u čemu agencije mogu pomoći privatnom iznajmljivaču, kako animirati one iznajmljivače koji po osnovi pune svoje kapacitete, primjerice prvi red do mora, ali koji ne ulažu u svoj smještajni kapacitet upravo zbog činjenice da će biti puni u ime pozicije te, u konačnici, i kako krenuti s idejom postajanja privatnim turističkim iznajmljivačem.

 

Serijal Poduzetničkih ćakula namijenjenih polaznicima edukativnog programa Hubbazie, financiranog sredstvima EU-a, a pod vodstvom stručnjaka Visoke poslovne škole PAR, nastavlja se jednako gustim tempom s jeseni, kada će se dio panel raspravi privremeno „preseliti“ između ostaloga i na Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Iki.