Održane 2. “Poduzetničke ćakule” Grada Opatije i Centra za inovacije u turizmu Hubbazia pod nazivom: “Mediji – prilika za poduzetnike”

U opuštenoj atmosferi Centra za inovacije u turizmu – HUBBAZIA u Opatiji, u petak 25. 2. održana je druga po redu panel-diskusija za nove i postojeće opatijske poduzetnike i zainteresiranu javnost pod nazivom “Mediji – prilika za poduzetnike”. Raspravu je vodila moderatorica Vedrana Lisica, a sudionici panela su bili Robert Zeneral, glavni urednik i vlasnik najčitanijeg lokalnog portala – Riportal, Edi Prodan jedno od najpoznatijih pera Novog lista i bivša urednica Kanala Ri, te Ljiljana Vidmar Erjavac danas viša stručna suradnica u Odnosima s javnošću Grada Opatije, ujedno i glasnogovornica Grada.

Sudionici su se složili da Opatija ima odličnu vidljivost u medijima kako lokalnim, tako i nacionalnim, što je naglasila i glasnogovornica Vidmar – Erjavac: ” Ne mogu reći da sam nezadovoljna praćenjem Opatije u lokalnim i nacionalnim medijima. No, o Opatiji bih ipak voljela pročitati više autorskih tekstova.”

Prodan je, pak, bio i konkretniji te je iskazao kako mediji moraju biti poticajniji u traženju dobrih poduzetničkih i turističkih priča jer: “Svatko tko ima dobru ideju – može dobiti medijski prostor. Tada mi novinari idemo za njima, ne moraju nas više ni tražiti. Zato, mi mediji moramo biti puno poticajniji i održavati interakciju s poduzetničkim okruženjem.”, kazao je.

Što se tiče glavnog urednika Riportala, Roberta Zenerala, on općenito smatra da početak potrage za dobrim turističko – poduzetničkim pričama leži u ponudi samih turističkih sadržaja: ” Ne vjerujem da turisti kod nas traže samo more – sunce – plažu – hotel. Fali nam sadržaja. Vjerujem da bi se mnogi poduzetnici ubacili u taj biznis jer i tijekom korone vidjeli smo koliko ima ljudi koji i u teškim okolnostima žele razvijati svoj proizvod, organizirati koncerte, manifestacije, partyje elektroničke glazbe, otvoriti lokal. Ima tu ljudi koji žele raditi, ali okolnosti su takve kave jesu. Nadam se da ćemo uskoro početi živjeti punim plućima. ”

Panel je otvorio i pitanja suodnosa PR-a i novinarstva u izvještavanju o poduzetničko – turističkim temama te su se svi gosti panela složili kako plaćeni PR nije nužan ako organizacija ili poduzetnici sami održavaju dobre odnose s medijima:

“Kao urednik, volio bih nekad, primjerice, s predstavnicima velikih hotelskih lancima, komunicirati uživo, a ne samo putem brojnih priopćenja.”, bio je direktan Robert Zeneral te je naglasio kako vidi prostor za bolju povezanost turističkog sektora i poduzetnika s medijima.

“Mali i srednji poduzetnici uopće ne moraju angažirati skupe PR agencije ako imaju dobre odnose s većinom medija. Taj bih pristup održavanja odnosa s medijima savjetovala i drugim, većim turističkim organizacija.”, kazala je i glasnogovornica Grada Opatije, Ljiljana Vidmar Erjavac.

Prodan je, pak, mišljenja da su mediji ti koji moraju svojom poticajnom kritikom ili povlačenjem paralela s drugim turističkim regijama “tjerati” poduzetnike i turistički sektor da budu bolji: “Mediji ne smiju biti zli i zločesti, već poticajni.”

Panel “Mediji – prilika za poduzetnike” okupio je i publiku koja je i ovaj put bila aktivna i kreativna u svojim pitanjima pa su tako predstavnice Hotelijersko – turističkog fakulteta iz Ike dobile i konkretno know-how mišljenje struke oko organizacije i privlačenja medijske pozornosti za jedan od svojih budućih gastro evenata za koji ih je zanimalo konkretno operativno pitanje – hoće li novinare privući event sam po sebi i jeli potrebno dovoditi poznata imena sa gastro scene ako za svoj event žele medijsku pozornost. Osim toga, postavilo se i pitanje o čitanosti pojedinih medija u našem kraju kako bi okupljeni znali kome se obratiti jednom kada svoj proizvod, ideju ili uslugu budu htjeli predstaviti javnosti – putem medija.

Na panelu je bilo i riječi o važnosti medija u podizanju poduzetništva i/ili turističke destinacije, kriterijima po kojima mediji cijene dobar sadržaj iz sektora poduzetništva, a onda i turizma; medijskim trendovima – u čitanosti – što prolazi bolje, što lošije, ali i o stilu izvještavanja.