Panel za kojeg je Hubbazia bila pretijesna za sve zainteresirane!

 

U opatijskom start-upu – Centru za inovacije u turizmu – Hubbazia održan je još jedan panel Poduzetničke ćakule s temom: „Marketing i mreže u poduzetništvu“. Temu su obradili stručnjaci iz našeg kraja koji su publiku na duhovit i neposredan način informirali o svim aktualnim trendovima u digitalnom marketingu i na društvenim mrežama. Jedna od najpoznatijih influencerica iz našeg kraja, Slađana Ostić (IG @slakipalaki) pričala je o svim benefitima i odgovornostima influence marketinga:

-Kada sam otvorila svoj IG profil, prije otprilike 7 godina, počinjala sam tako da – nisam počinjala. Tada mi namjera nije bila da zarađujem od influence marketinga nego sam objavljivala sadržaj o svojim modnim kombinacijama, ili komentare uz fotografiju neke hrane, ili restorana, a onda se počela razvijati i influence priča u čemu mi je dosta pomogao boravak u Zagrebu te kontakti s agencijama i medijima. Na početku sam radila za kompenzacije u proizvodima oglašivača i vidjela sam da to funkcionira. Radila sam, npr., objave za jednu trgovinu cipelama i svaki mjesec sam tako zaradila svoj novi par cipela. Onda sam na upite počela odgovarati i s cijenama jer kremicama ne možeš baš plaćati račune i – tako je krenulo. Smatram da danas šanse imaju sadržaji koji su korisni, zabavni ili inspirativni. Trenutno sam fascinirana Tik-tokom i prijelazom mnogih hrvatskih brendova, poput Peveca npr., na tu mrežu.

S njom se složio i Domagoj Tramontana, specijalist za Internet marketing i PR konzultant, koji je tijekom svoje karijere radio i u medijima, i u jednom od najtežih PR formata – političkom marketingu gdje je morao razvijati vještine istovremenog rada i razmišljanja za klijente suprotnih političkih pozicija:

-Veliki sam fan mreža, influencera i uopće mogućnosti koje Internet pruža za marketing. Mladima bih savjetovao da koriste kreativnost, da bude emocije, da ponude „ono nešto“, karizmu, sadržaj I da svoje resurse kompletno usmjere na digitaliju. Povrat od ulaganja u marketing je velik, a tu je još i PR kao mogućnost besplatnog oglašavanja. Treba biti kreativan, a Tik – tok je mreža koju smatram izvrsnom za početnike. Smatram da se danas na mrežama ističu oni koji konkuriraju karakternim, hrabrim i kreativnim objavama.

Marija Mažar, urednica portala Stilueta i vlasnica obrta za marketing i promociju Alura svoj je poduzetnički put u marketinško – provskim vodama započela prije desetak godina uz – malu bebu:

-Kada sam krenula samostalno raditi nisam znala što me čeka. Na sastanke bih vodila i svoju bebu, u tenisicama, a onda bih se tik pred sastanak preobuvala u obuću za sastanak. Moje viđenje marketinga i mreža za korištenje osobnog ili brendinga proizvoda, usluge, tvrtke uglavnom poštuje individualnost svakoga od nas – netko želi eksponirati i sebe osobno, netko samo proizvod ili uslugu i to je sve – u redu. Važno je početi i biti autentičan. Možemo reći da nikada niste za nešto dovoljno spremni, ali možda uvijek možete biti spremni za prvi korak.

Panelistica koja je pred publiku donijela svoja brojna iskustva rada u marketingu je i Mladenka Tomić, direktorica Agencije za marketing i dizajn „Fabula“ čija poslovna misao kada su u pitanju digitalni formati brendiranja i oglašavanja u temeljima ima apsolut – stručnjaka ili agenciju koja će sve to odraditi i voditi onako kako treba:

-Mislite da Sevka sjedi negdje sa strane i kreira Reels? Čak i za osobni brending, angažman stručnjaka smatram boljom opcijom. Što se tiče mreža, još uvijek je daleko najbolji Facebook jer pruža najviše mogućnosti za kreiranje različitih vrsta kampanja. Tik – tok raste, tu još i sama promatram te naše „juinor-influencere“, odnosno generacije koje tek stižu. LinkedIn je isto odličan za komuniciranje i poslovni marketing s naglaskom na pojedince organizacija na višim razinama upravljanja, ne toliko na samim organizacijama, mana mu je dosta skupo oglašavanje u odnosu na druge. Instagram nudi nekoliko alata za kampanje, ali i dalje nije ni blizu Facebooku. Važno je imati na umu je da su algoritmi nažalost sada takvi da objava sama od sebe ne garantira i vidljivost. Točnije, ako imate sto prijatelja na Facebooku, vašu će objavu vidjeti tek 7% ljudi, osim ako se ne poslužite nekim od marketinških alata koje ova mreža nudi.

 

Razgovor je moderirala Vedrana Lisica.