Još jedan panel u seriji Poduzetnićkih ćakula Grada Opatije i Hubbazije održan je sinoć u odličnoj atmosferi koju su, zajedno s moderatoricom Vedranom Lisica Pavlović, stvorile gošće panela „Je li Opatija dobro mjesto za poduzetnice?“: Katica Hauptfeld, Vivian Jurković i Anja Ferenčić. Tri dame, pripadnice različitih poduzetničkih generacija i iskustava, publici su pružile više nego inspirativan i otvoren razgovor na teme ženskog, i poduzetništva uopće.

Panelistice su publici ispričale sve o tome kakvi su bili počeci njihovog bavljenja poslovima u kojima su danas prepoznatljive, ostvarene, ali uvijek dovoljno znatiželjne da se ne zadovoljavaju postignutim.

„Oni koji su zadovoljni s postojećim, obično ne teže napretku. Napreduje se upravo zato jer čovjek uvijek može više, ako to želi.“, ispričala je Vivian Jurković Ona je zajedno sa suprugom prije 15-ak godina u privatni biznis ušla zbog nemogućnosti zaposlenja u javnom sektoru. Krediti i zaduženje, 4 godine rada danju i noću rezultirali su podizanjem posla koji je danas prepoznat u zemlji i svijetu, a koji je u međuvremenu nadograđen i estetskom medicinom.

„Zašto nam prodajete ratno područje?“

Za Katicu Hauptfeld, vlasnicu inovativnih te u svijetu prepoznatih poslovnih ideja iz turističke branše, poduzetništvo je upornost s kojom je prije 33 godine započela raditi u jednoj sobici, s jednim računalom. Danas je ponosna vlasnica Katarina Linea, agencije koja broji više od 50 zaposlenih te Hotela Keight koji pripada liniji Hiltonovih Curio Collection hotela: „Početi prije 33 godine nije bilo lako kako je to, možda, danas. Bilo je ratno vrijeme, sjećam se kako sam u Beču kucala na vrata jedne agencije iz koje su me potjerali s pitanjem: „Zašto nam prodajete ratno područje?“ Danas mogu reći da je Katarina Line postigla uspjeh, ali uz zaslugu cijelog tima ljudi. Uvijek kažem – lako je napisati 10 ponuda. Treba ih napisati 100 da bi ih 10 uopće prošlo.“, poručila je Hauptfeld.

Mlada Anja Ferenčić otkrila je, pak, kako nije imala plan baviti se poduzetništvom, no kako je kod prvog poslodavca ubrzo shvatila da može raditi i sama te se sa svojim bratom ohrabrila i otvorila salon koji je danas prepoznatljiv, koji se širi i priča svoju originalnu priču: „Bilo je riskantno u branši koju predstavljam ponuditi odmak od tradicionalnih smjerova tetoviranja. Bilo je tu svakakvih komentara, ali požalila nisam ništa, osim što se odmah nisam ohrabrila raditi za sebe. To me ispunjava“, kazala je tattoo artistica.

Opatija kao Monaco, uz malo više truda

U drugome dijelu panela gošće su se bavile pitanjima žena u poduzetništvu kod čega su se složile da postoje razlike koje ne bi trebale biti presudne. Vivian Jurković za primjer je dala kontinuitet u razvoju koji je ženama isprekidan zbog njihove majčinske uloge: „To se mora tako prihvatiti, ali ne bi trebao biti uzrok da se žene u poslu, u poduzetništvu manje vrednuju.“, kazala je. Anja Ferenčić smatra da je danas bolje vrijeme za žene koje žele biti poduzetnice te da u idealnim okolnostima uopće ne bi trebalo biti razlike u vrednovanju muškog i ženskog poduzetništva. Katica Hauptfeld u svojoj firmi pazi na balans kako bi se svi osjećali dobro: „Uvijek dogovorno dijelimo zadatke, planiramo poslovna putovanja uvažavajući sve.“

Konačno, panelistice su se sinoć osvrnule i na Opatiju kao mjesto koje poduzetnicama nudi svoj potencijal, prvenstveno zbog Opatiji prirođene ljepote, no i kao mjesto koje mora moći ponuditi više, razmišljati dalje. Najbolje je opći zaključak dočarala u turizmu prekaljena Katica Hauptfeld riječima: „Monaco? Vjerujte mi, Opatija je Francuska rivijera, a ne Monaco.“ aludirajući na sve ono što Opatija tek može postati na karti svijeta, pazeći da nudi kompletan turistički, a onda i svaki drugi poduzetnički proizvod.